Szkoła Myślenia Pozytywnego- wrzesień 2025
Znalezienie równowagi między czasem przeznaczonym na naukę a czasem dla siebie wpływa na poczucie spokoju, koncentrację i dobre samopoczucie. Dlatego, w oparciu o materiały ze Szkoły Myślenia Pozytywnego 2.0, przeprowadziliśmy w naszej szkole różne działania dotyczące m.in.: znaczenia czasu dla siebie, sposobów planowania nauki tak, aby była efektywna i nie ograniczała przestrzeni na odpoczynek, a także roli uważności w dostrzeganiu własnych potrzeb oraz sygnałów płynących z ciała i umysłu.
Przedszkolaki i uczniowie klas pierwszych trenowali ćwiczenie „Wdech na start” – polegające na świadomym oddychaniu z elementem wizualizacji, przygotowującym do nauki. Poznanie i regularne stosowanie tej metody na początku lekcji lub przed ważnym sprawdzianem pomaga uczniom wyciszyć się, skoncentrować i w konsekwencji osiągać lepsze wyniki w edukacji.
Uczniowie klas II–III uczestniczyli w warsztatach przygotowanych przez wychowawczynie. Podczas zajęć tworzyli własne gry planszowe, w których każde pole symbolizowało element planu dnia. Dzięki temu, wykorzystując swoją kreatywność, dzieci wymyślały, co dzieje się na poszczególnych etapach ich codzienności.
W klasach IV–VIII wychowawcy przeprowadzili pogadanki w oparciu o prezentację pt. „Zarządzanie czasem. Jak działać efektywniej i czuć się bardziej spełnionym”. Uczniowie rozwijali umiejętności koncentracji i samoregulacji, uczyli się planowania czasu oraz równoważenia obowiązków szkolnych z odpoczynkiem. Zastanawiali się także, jak radzić sobie ze stresem poprzez właściwe gospodarowanie czasem i jak świadomie dbać o zdrowie psychiczne.
































