XLVII Zlot Młodych Krajoznawców

W dniu 18.10.2017 grupa 20 uczniów naszej szkoły wzięła udział w XLVII Zlocie Młodych Krajoznawców. Jest to najstarsza impreza organizowana przez kozienicki Oddział PTTK. Była to już druga impreza SKKT „Dragons” w naszej szkole w tym roku szkolnym. O godz. 8.00 wyruszyliśmy spod Ogrodu Jordanowskiego w kierunku Nowej Słupii. Trasę Zlotu rozpoczęlismy w Nowym Skoszynie, kierując się wzdłuż czarnego szlaku. Już pierwszy odcinek trasy okazał się wyzwaniem , mimo stosunkowo lekkiego wzniesienia po kilkunastu minutach na czołach uczestników pojawiły się pierwsze krople potu, ufff. Po około godzinie wędrówki dotarliśmy do rezerwatu przyrody Szczytniak, gdzie podziwialiśmy rumowisko skalne zwane „gołoborzem” i tam wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia. Następnie zdobyliśmy Górę Szczytniak wznoszącą się na 554 m n.p.m. Dwóch najmłodszych uczestników Zlotu z SKKT w Wólce Tyrzyńskiej zapaliło znicz przy pamiątkowym krzyżu w okolicach Góry Szczytniak, gdzie w 1941 r. odbyła się ostatnia koncentracja oddziałów partyzanckich zgrupowania mjr. Jana Piwnika „Ponurego”. Po zejściu z góry Szczytniak odwiedziliśmy rezerwat przyrody Małe Gołoborze i dalej Głównym Szlakiem Świętokrzyskim im. Edmunda Massalskiego oglądając przepiękne kolory zielono, żółto, brązowo, czerwonej puszczy bukowo-jodłowej. W czasie postoju na przełęczy Witosławskiej chętni mogli rozwiązać test turystyczno-krajoznawczy z trasy rajdu. Nagrodami dla najlepszych były przewodniki, mapy i literatura turystyczno-krajoznawcza. Nasze reprezentantki Julia Strzelczyk, Oliwia Wasińska i Amelia Worobiec jako jedyne zdobyły komplet punktów niezależnie od kategorii wiekowej. Trasę rajdu, która wyniosła około 17 km , zakończyliśmy przechodząc wzdłuż Alei Lipowej w Gołoszycach. W drodze powrotnej czekała na uczestników jeszcze jedna atrakcja, kolacja w znanej sieci restauracji 🙂 Opiekunami grupy byli ‘prezesi” SKKT „Dragons” Przemysław Nowak i Jacek Wochniak 🙂

This slideshow requires JavaScript.