Klasy drugie odwiedzają Ziemię Sandomierską i Świętokrzyską

W dniach 5-6 maja klasy 2a i 2c zwiedziły największe zabytki Ziemi Świętokrzyskiej i Sandomierskiej. Swoją przygodę rozpoczęliśmy w Sandomierzu, który niegdyś służył za siedzibę książąt i rezydencję królów. Pierwszym punktem zwiedzania był kościół pw. Świętego Ducha, przy którym powstało pierwsze w Polsce ,,okno życia’. Po krótkiej sesji zdjęciowej przy Bramie Opatowskiej udaliśmy się na spacer po urokliwym Sandomierskim Rynku. Wśród wielu zabytkowych kamieniczek odwiedziliśmy te, które w ostatnim czasie służyły jako scenografia do serialu ,,Ojciec Mateusz”. Przy ulicy Bartolona czekało na nas kolejne niezwykłe miejsce – Zbrojownia rycerska. Tu w piwnicach gotyckiej kamienicy przenieśliśmy się w czasie i przeżyliśmy żywą lekcję historii, wsłuchując się w fascynujące i zarazem zabawne opowieści rycerza – przewodnika. Po przymiarkach zbroi i obejrzeniu rycerskiego wyposażenia udaliśmy się w kierunku Zamku Królewskiego mijając po drodze gmach jednej z najstarszych w Polsce szkół Collegium Gostomianum oraz dom kronikarza polskiego – Jana Długosza, w którym obecnie mieści się muzeum gromadzące zbiory artefaktów sakralnych oraz sztukę polską. Następnie odwiedziliśmy miejscowość Ujazd gdzie znajdują się pełne magii i tajemniczości ruiny zamku ,,Krzyżtopór”. Zwieńczeniem pierwszego dnia wycieczki był spacer lessowym Wąwozem Świętej Królowej Jadwigi, a po nim solidna porcja opatowskich krówek…na dobry początek kolejnych atrakcji.
Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy w Muzeum i Rezerwacie Archeologicznym ,,Krzemionki”, gdzie zwiedziliśmy kopalnię krzemienia pasiastego. Miejsce to wpisane jest na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Ostatnim punktem i zarazem najbardziej wymagającym było wejście na najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich ,,Łysicę”, i tu wszyscy poradziliśmy sobie z tym śpiewająco. Odrobinę zmęczeni, ale pełni wrażeń, nowych
doświadczeń i z bakcylem globtrotera wróciliśmy do domów. Czekamy na kolejny kierunek…