Wyróżnienie w IV Edycji Mazowiecka Szkoła Aktywna Turystycznie

Miło nam poinformować,że 6 grudnia wzięliśmy udział w Finale IV edycji konkursu „Mazowiecka Szkoła Aktywna Turystycznie” organizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz Mazowieckie Forum Oddziałów PTTK. Nasza szkoła od kilku lat bardzo aktywnie działa na polu turystyki. Wyprzedzamy niejako ducha czasu, a sejmowa komisja edukacji ma przedstawić projekt , który ma wprowadzić i położyć duży nacisk na edukację turystyczną. Przed przyjazdem do Warszawy zwiedziliśmy Bazylikę Najświętszego Serca Jezusowego na Pradze. Kościół wybudowany został w latach 1907–1923 według projektu Łukasza Wolskiego. Fundatorem kościoła był Michał Piotr Radziwiłł (od którego imienia tę część Pragi nazywano Michałowem). Inicjatorką budowy świątyni była jednak jego żona Maria z Kieżgajłłów-Zawiszów Radziwiłłowa. Rozpoczęcie budowy bazyliki przypada na czas odnowy życia eklezjalnego w Polsce po ukazie wydanym przez cara w 1905 pozwalającym między innymi na tworzenie nowych parafii. Następnie udaliśmy się do auli Teatru Oratorium św. J. Bosko, gdzie odbyło się uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień. Uroczystość uświetnił swoim udziałem znany i ceniony od wielu lat raper Wujek Samo Zło. Jego występ połączony był z aktywnym udziałem młodzieży i nauczycieli na scenie. Nasza szkoła otrzymała po raz pierwszy Wyróżnienie Mazowieckiej Szkoły Aktywnej Turystycznie 2019. Jury doceniło zaangażowanie szkoły, ilość imprez i uczniów, współpracę z innymi instytucjami i organizacjami. W ubiegłym roku szkolnym zorganizowaliśmy szereg imprez, w których brało udział łącznie 323 uczniów. Dzięki dużemu zainteresowaniu i chęci młodzieży braliśmy udział w 2 imprezach kajakowych, rajdach rowerowych,pieszych, wycieczkach krajoznawczych oraz największej imprezie w historii szkoły – Zielonej Szkoły do Włoch. Uczestniczyła w niej rekordowa liczba 56 uczniów , a sama wycieczka trwała 9 dni. Chcieliśmy serdecznie podziękować młodzieży za czynny udział i chęć poznawania ciekawych zakątków naszego kraju i Europy. Opiekunami koła turystycznego są Jacek Wochniak i Przemysław Nowak.

This slideshow requires JavaScript.